הפורום

עיתון החוג לתקשורת באוניברסיטה העברית – סטודנטים מדברים על תקשורת. בלי צנזורה ובלי בושה.

בחירה חברתית

נמרוד ברנדס

הרשתות החברתיות הפכו במהלך העשור האחרון לאלמנט חשוב, ויש שיגידו מכריע, במערכות הבחירות השונות בעולם המערבי. אם בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2008 השימוש שעשה המועמד הצעיר, ברק אובאמה, ברשת היה חדשני ומהפכני – היום זה כבר הנורמה. כל ישות פוליטית מתפעלת באופן שוטף עמוד פייסבוק וחשבון טוויטר בו היא "מתקשרת" עם הציבור.

מערכת הבחירות בארה"ב המגיעה, סוף סוף, לסיומה אפשרה לנו להציץ לכח האמיתי הקיים ברשתות. שני המועמדים המרכזיים עשו שימוש נרחב ברשתות, בדגש על טוויטר, במהלך הקמפיין. אולם, כל אחד מהם השתמש ברשתות בצורה שונה על מנת להעביר את מסריו ולהציג את האג'נדה הפוליטית שלו.

trumpclintontweet

קרב הציוצים (צילום מסך מטוויטר)

טראמפ, המוכר בעיקר בזכות תוכנית המציאות בכיכובו "המתמחה", עשה שימוש בטוויטר בעיקר על מנת לעקוץ את יריביו הפוליטיים. הציוצים האלימים החלו עוד במהלך הבחירות הפנימיות במפלגה הרפובליקנית. אולם, ציוציו המשיכו להיות גסים ואלימים נגד יריבתו קלינטון ובכירי מפלגתו גם כשנקט בגישה יותר ממלכתית בעימותים הטלוויזיונים בחודשים האחרונים. אחד מרגעי השיא באסטרטגיית הציוצים ניתן לייחס לקרב הציוצים בין השניים בתחילת הקמפיין.

קלינטון, אשר אינה דמות אהודה בקרב הציבור האמריקני, עשתה שימוש בשלל הרשתות החברתיות השונות על מנת להעביר את מסריה, בעיקר בקרב הצעירים האמריקאים. קליטון שכללה את השיטה. היא לא רק מפרסמת מסרים וסרטונים, אלא עושה שימוש פעיל בידועני הרשת על מנת לגייס תמיכה. במהלך הקמפיין היא ביצעה מספר מפגשים אינטימיים בה הציגה את משנתה וניהלה עמם דיאלוג על מנת לגייס את תמיכתם. חלקם התגייסו במלוא פידם והשפעתם. הדוגמה הבולטת ביותר היא טיילר אוקלי אשר בחודשים האחרונים מצייץ לא מעט על החשיבות ברישום טרם יום הבחירות ובביצוע הצהצבעה במהלך יום הבחירות, ומעודד את עוקביו הצעירים, שאינם זכאים לבחור, לדרבן את בני משפחתם ומשפחות חבריהם לצאת ולהצביע. שיאה של האסטרטגיה הזאת הגיע ערב יום הבחירות, בסרטון שפירסם אוקלי בחשבון היוטיוב שלו יחד עם קלינטון בשם "Meeting Future Madam President" בו קראו השניים לצאת ולהצביע עבורה מחר.

רק מחר נוכל לדעת אם האסטרטגיות הללו עזרו או פגעו. אך בשעות שחלפו מפתיחת הקלפיות ניתן להגיד בבירור – קלינטון כבשה את הרשת החברתית, ולנו נשאר רק לתהות – האם הפולטיקאים בארצנו כבר החלו לנבור בפייסבוק בחיפוש אחר ידועני רשת אותם יוכל לגייס לקמפיין הבחירות הבא.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

מידע

ערך זה פורסם ב-נובמבר 8, 2016 על ידי ב-תקשורת פוליטית.

קטגוריות

%d בלוגרים אהבו את זה: