הפורום

עיתון החוג לתקשורת באוניברסיטה העברית – סטודנטים מדברים על תקשורת. בלי צנזורה ובלי בושה.

מילקי, רמקולים ו"מי צריך את זה?"

מיטל עבאס

נתחיל בהבטחה: שטראוס לא משלמים לי. נמשיך בווידוי: אני לא אוהבת את "קרקס הפרסומות", שמנסה להצחיק אותנו ודורש שיתופים. נכון, יש משהו חכם בלשים את השם שלי על בקבוק קוקה קולה כדי שאקנה אותו, אצטלם ואפרסם את המוצר בעצמי; וגם ליצור דמות כמו דנית/דניס של ברנפלקס, עם סיפור רקע משעשע שכולנו נרצה לראות עוד ועוד פרסומות בכיכובה, זה מהלך שיווקי חכם. אבל ניסיתי להתרחק משיתופים של פרסומות שבואו נודה על האמת, נועדו למכור מוצרים ומשתמשות בנו כמשווקים פעילים, ולא רק צרכנים.

danitamir3

דנית זמרת החתונות – המקור והתחפושת
(צילום מסך ואמיר הרשקוביץ)

אבל אז ראיתי את הפרסומת החדשה למילקי.

כמעט שתי דקות שלמות חשבתי "מה אני רואה? הם באמת עשו את זה?". מדובר בפרסומת שמשתמשת במספר טריקים ידועים: היא מצחיקה, עושה שימוש באנשים מוכרים (עומר ריבק מ"ערוץ הכיבוד" ורועי כפרי), יש בה שיר קליט שכולם מסביבי לא מפסיקים לזמזם – ועדיין, לא ממש ברור לי במה צפיתי.

 

בעוד שבברנפלקס שיווקו את המוצר הקיים עם סיפור רקע ויראלי ומצחיק ובקוקה-קולה שינו רק את האריזה, במילקי חושפים, לכאורה, את הצופים לתהליך קבלת ההחלטות של המצאת המארז החדש. זה ביזארי, זה מגוחך וזה בעיקר מצחיק – אבל מה שמדהים באמת הוא שבשטראוס באמת ייצרו את המוצר. לא רק ששינו את הכיתוב של מילקי, אלא יצרו "רמקולים" לפלאפון, הגדילו את המארז ל-8 יחידות והכניסו פנימה גביע מלא בקצפת בלבד. כדי להשלים את הסיטואציה הביזארית הכריזו "מי צריך את זה?!" וקינחו ב: "ד"ש לכל מי שצריך".

אם עדיין לא ראיתם את הפרסומת, אתם מוזמנים להתרשם בעצמכם מכך שלא המצאתי שום דבר. ויותר מכך: הכל מופיע ממש על האריזה עצמה, כולל הד"ש. כלומר, הפרסומת יצאה ממחוזות הפרסום והשפיעה לחלוטין על ייצור המוצר עצמו. באיזשהו שלב שטראוס הסכימה להשקיע ולייצר מארז מילקי שמתקפל לכדי רמקולים לסמארטפון – רק בשביל הפרסום. כלומר, כל אחד יכול להשפיע על איך המוצר ייראה, לא משנה כמה ביזארי זה. במקום שהמוצר ישפיע על הפרסום, כאן הפרסום השפיע על המוצר. עלילת הפרסומת יצרה מציאות: זה המוצר שיחכה לכם במדפי המקררים בסופר. הפרסום הפך לחשוב יותר מהמוצר עצמו (שהוא, בואו נהיה כנים, אותו מילקי רק במארז גדול יותר).

האם זו נקודת מפנה? האם מעכשיו פרסומות ימשיכו להשפיע על המוצר הסופי שאנחנו קונים בחנויות? נצטרך כנראה לחכות ולראות. עד אז, ד"ש לכל מי שצריך.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

מידע

ערך זה פורסם ב-ספטמבר 22, 2016 על ידי ב-פרסום.

קטגוריות

%d בלוגרים אהבו את זה: